Używki

Jeśli planujesz nabrać na masie to najlepiej zrezygnować ze spożywania alkoholu. Jak powszechnie wiadomo ma on destrukcyjny wpływ na cały organizm. Wypłukuje z nas wiele składników odżywczych, minerałów i witamin. Kiedy robisz trening i na następny dzień wypijasz sporą dawkę alkoholu to cały wysiłek idzie na marne. Organizm zamiast budować mięśnie, będzie musiał zużywać ogromne ilości energii na metabolizowanie trucizn. Ponadto alkohol wysusza wodę z komórek ciała. Jeśli zdarzało Ci się być w stanie upojenia alkoholowego, to pewnie wiesz z jak przykrymi objawami człowiek budzi się na następny dzień po nadużyciu alkoholu. Uciążliwy „kac” na pewno nie doda motywacji do treningu a wyczerpany organizm będzie długo nadrabiał straty witamin.


Palenie papierosów również ma naukowo udowodniony zgubny wpływ na nasz organizm. Paląc nie tylko okrywamy się bardzo brzydkim zapachem, którego trudno się pozbyć. Oprócz tego, że zatruwamy samych siebie to również innych dookoła. Pomijając kwestie ryzyka raka płuc, każdy papieros jakiego bierzemy do ust zawiera ok. 4000 trucizn, takich jak arszenik, arsen, metanol, metale ciężkie np. ołów, kadm, nikotyna, benzopiren itp. Na pewno nie wpłyną one dobrze na wyniki naszych treningów. Po rzuceniu palenia ciało zaczyna oddychać czystym powietrzem. Niektóre osoby pracujące nad nabieraniem masy mięśniowej po rzuceniu palenia zyskują nawet kilka dodatkowych zdrowych kilogramów.


Częste picie kawy nie wpłynie zbawiennie na nasz organizm. Wielu ludzi dostrzega w niej niesamowity wpływ pobudzający i nie wyobrażają sobie oni rozpoczęcia dnia bez „małej czarnej”. W pewnej części mają oni rację. Nie mówi się jednak, że oprócz połowy substancji które zadziałają korzystnie i pobudzająco, druga połowa zadziała wyjątkowo szkodliwie. Kawa może stać się utrapieniem dla budujących masę, ponieważ bardzo przyspiesza ona metabolizm. Działanie pobudzające kawy jest spowodowane obecnością kofeiny. Bezpieczniejszym rozwiązaniem będzie spożywanie kofeiny w tabletkach.