Dieta dla chudzielców

Jeżeli jesteś chudy, musisz wiedzieć że bez porządnie sporządzonej diety wszelkie inne wysiłki pójdą na marne. Najlepiej poświęć na jej zaplanowanie jeden cały dzień – od tego naprawdę wiele zależy. Skoro masz szybki metabolizm to będzie potrzebna całkowita zmiana nawyków żywieniowych. Dobra dieta dla ektomorfika powinna składać się z 5-6 dużych i odżywczych posiłków spożywanych w odstępach 2-3h. Nie należy od razu zmieniać radykalnie ilości zjadanego pokarmu. Trzeba stopniowo przystosowywać żołądek do zjadania coraz większych ilości.


Aby dieta sprawiała nam przyjemność zaleca się różnorodność. Ektomorfik ma to do siebie, że może jeść większość smacznych rzeczy bez obaw. W Internecie aż kipi od pomysłów na zdrowe i pożywne dania. Czasem na przyjęciu u znajomych smakujemy jakiegoś niezłego posiłku – to dodajemy do swojej diety. Człowiek z naturalną skłonnością do szybkiego metabolizmu potrzebuje dostarczać sobie wielkich ilości kalorii. Najlepiej jeśli takie jedzenie jest wartościowe. No chyba, że chodzi o przybranie tkanki tłuszczowej. Wtedy oczywiście wystarczy pizza, chipsy i wszystko popić colą. Jeżeli zaś chcesz zbudować zdrową masę mięśniową to będą potrzebne wartościowe kalorie. Z tych pustych kalorii które z łatwością znajdziesz np. w fast foodach nie zbudujesz swojej wymarzonej figury.


W tym przypadku szczególną uwagę przywiązujemy do śniadania i posiłków przed- i po- treningowych. Będą one musiały zawierać bardzo dużo składników odżywczych. Śniadaniem rozpoczynamy dzień i potem wybieramy się do pracy, uczelni, szkoły itd., więc nie będzie zbyt dużo czasu by coś zjeść. Dlatego lepiej jest wstać 40 min. wcześniej i przygotować sobie porządne śniadanie, np. piersi kurczaka, ryż smażony z cebulą + sos. Szybkim i wartościowym pomysłem na śniadanie będą płatki kukurydziane, owsiane, lub muesli. Zawierają one dużą dawkę węglowodanów na rozpoczęcie dnia. Posiłki treningowe powinny składać się odpowiednio z:


1.przedtreningowy – z węglowodanów złożonych, czyli takich, które będą dostarczać energii stopniowo i przez dłuższy czas. Znajdziemy takie w makaronie, ryż brązowy i biały, pieczywo pełnoziarniste. Zjadamy min. godzinę przed treningiem, aby zacząć trenować kiedy energia będzie już dostarczana.


2.potreningowy – z węglowodanów prostych, aby szybko dostarczyć dodatkowej energii i uzupełnić ewentualne braki. Węglowodany proste są w owocach np. banan, odżywkach typu Carbo, koktajl owocowy – płynne dania wchłaniają się jeszcze szybciej.


Po treningu spożywamy następny posiłek w którym będzie dużo białka, aby dostarczyć budulców do mięśni na noc. Dobre białko znajdziemy w wołowinie, piersi z kurczaka, indyka, mleko i jego przetwory. Przed samym snem dobrze jest zjeść serek wiejski – dodatkowe białko. Między posiłkami w dzień dobrze jest zamiast bezwartościowych chipsów i słodyczy, sięgnąć po coś naprawdę zdrowego. Aby zaopatrzyć się w pożyteczne tłuszcze nienasycone dobrze jest mieć przy sobie orzeszki laskowe, nerkowca, włoskie. W ramach przekąski sprawdzają się suszone owoce – mają extra kalorie. Można je też dodawać rano do płatek. Ektomorfik musi się trzymać diety, ale nie chodzi tu o ścisły rygor. Jedzenie różnych dań może sprawiać naprawdę wiele przyjemności.



Dość często nękają cię tak nieprzyjemne dolegliwości jak biegunka? Jeśli jej podłożem są bakterie, to koniecznie powinieneś sięgnać po Nifuroksazyd, który działa na różnego rodzaju szkodliwe drobnoustroje oraz ziarniaki. Jeśli więc kolejny raz rezygnujesz z treningu, ponieważ masz biegunkę, albo też z tego samego powodu odwołujesz wakacyjny wyjazd, to skonsultuj z lekarzem sięgnięcie po Nifuroksazyd - lek, który może rozwiązać twoje problemy. Warto wiedzieć, że lek ten można kupić bez wychodzenia z domu korzystając z którejś z aptek internetowych.