Bilans kaloryczny

Aby wiedzieć dokładnie o ilości kalorii, jaką musimy sobie dostarczyć najlepiej będzie obliczyć własne zapotrzebowanie kaloryczne na dzień. Można to zrobić np. w ten sposób:


Musisz wiedzieć, że:
1g węglowodanów – 4kcal
1g białka – 4kcal
1g tłuszczu – 9kcal

Aby obliczyć podstawową przemianę materii BMR (BasalMetabolicRate):

Mężczyzna:
1. Swoją wagę mnożymy przez 24h= BMR
2. BMR mnożymy przez współczynnik aktywności= dzienne zapotrzebowanie kaloryczne

Współczynnik aktywności:
1,4-1,5 – bardzo aktywny tryb życia, ciężka praca fizyczna, systematyczne treningi
1,3-1,4 – aktywny tryb życia, praca na nogach
1,2 – siedząca praca, trening 3 razy w tygodniu
1 – siedząca praca, brak ćwiczeń

Kobieta:
1. Waga x 24h= BMR
2. BMR x 0,9= BMR prawidłowy dla kobiety
3. Poprawiony BMR x współczynnik aktywności

Przykład:
M: 80kg x 24h = 1920 BMR
1920 x 1,4 (aktywna praca, treningi) = 2688kcal – dzienne zapotrzebowanie kaloryczne
K: 60kg x 24h = 1440 BMR
1440 x 0,9 x 1,4 (aktywna praca, treningi) = 1814 kcal – dzienne zapotrzebowanie kaloryczne
Do wyniku najlepiej jest dodać 40% jeśli chcemy przytyć, albo odjąć 30% jeśli zbyt szybko nabieramy wagi.


Chcesz podnieść swoją odporność? Szczególnie w tym okresie, kiedy wszyscy wkoło kaszlą, kichają i pociągają nosem nie chciałbyś złapać jakiegoś paskudztwa, które skutecznie unieruchomiło by Cię we własnym domu? W takim razie zadbaj o siebie odpowiednio, podejmij właściwe działania profilaktyczne i sięgnij po srebro koloidalne Bio Medica. Chroń się przed przeziębieniem szczególnie w okresach podwyżonego ryzyka.